Szakmai kutatás: Google AI overview az egészségügyben

Google AI Overview kutatás az egészségügyben – bevezető

A Google AI Overview megjelenése új fejezetet nyit az online egészségügyi tájékozódásban. Bár az eszköz célja a gyors és érthető információnyújtás, az egészségügyi piac számára komoly kihívásokat jelenthet. A Google mesterséges intelligenciája által generált tartalmak ellenőrizetlen formában is megjelenhetnek, ami félrevezető vagy pontatlan információk terjedéséhez vezethet. Emellett a keresőben megjelenő összefoglalók forgalomcsökkenést okozhatnak a rendelők, orvosok weboldalain, egyéb szakmai portálokon, így szűkítve a betegekhez közvetlenül eljutó, hiteles és szakmailag ellenőrzött tájékoztatás lehetőségét.

A Google AI Overview kutatás célja az egészségügyben

A felmérés célja, hogy feltárja a Google AI Overview megjelenésének hatásait az egészségügyi szektorra és a betegedukációra. Kiemelt szempont az egészségügy és a betegedukáció védelme, az ellenőrizetlen szakmai AI-összefoglalók kiszűrésének elősegítése, valamint a szakértői tartalmak minőségének fenntartása. A kutatás célja, hogy hozzájáruljon ahhoz, hogy a betegek hiteles, ellenőrzött és szakmai alapokon nyugvó tájékoztatást kapjanak.

Mi az a Google AI Overview?

A Google AI Overview a Google új, mesterséges intelligencia alapú funkciója, amely a keresési találatok felett egyetlen, tömör összefoglalót nyújt a felhasználóknak az adott témáról. Célja, hogy gyors és könnyen érthető áttekintést biztosítson, így a felhasználónak nem kell minden találatra külön rákattintania. Az összefoglaló mesterséges intelligencia segítségével készül, a Google indexelt weboldalainak feldolgozásával és gyakran a találati lista tetején jelenik meg, kiemelve a legfontosabb információkat. Bár a funkció nagyban megkönnyíti a tájékozódást, nem mindig garantálja az információk pontosságát és előfordulhat, hogy a források ellenőrizhetetlenek vagy nem hitelesek szakmailag. Ez különösen az egészségügyi szektorban okozhat kihívást, mivel a betegek számára elérhető összefoglalók csökkenthetik a rendelők weboldalainak látogatottságát, miközben a hiteles, szakmai alapú tájékoztatás lehetőségét is szűkítik.

Mi az a keresőből érkező weboldal forgalom és hol ellenőrizhetem?

A keresőből érkező weboldal forgalom minden olyan weboldalra érkező felhasználót jelent, akik a Google organikus, vagy fizetett (keresőhirdetés) találataira kattintva érkeznek az Ön weboldalára. A keresőből érkező forgalmat nyomon követheti a Google Analytics, Adobe Analytics, vagy egyéb, a weboldal forgalmának mérését szolgáló szoftver segítségével.

Mi a különbség az organikus és a fizetett keresőforgalom között?

Az organikus keresőforgalom azt jelenti, amikor a látogatók természetes módon, a keresőmotorok ingyenes találati listájáról jutnak el a weboldalra, mindenféle fizetett hirdetés nélkül. A fizetett keresőforgalom ezzel szemben akkor jelenik meg, amikor a felhasználók keresőhirdetésekre kattintva érkeznek a weboldalra. A fizetett keresőhirdetések esetén egy „Sponsored”, vagy „Hirdetés” felirat jelenik meg a találat fölött, organikus találat esetén ez a felirat nem jelenik meg.

A Google AI Overview hatása az organikus és fizetett keresőforgalomra

A Google AI Overview bevezetése következtében mind az organikus, mind a fizetett keresőforgalom jelentős csökkenést szenvedhet el, az organikus kattintások aránya egyes szakmai kutatások szerint átlagosan 15–35%-kal esett vissza, főként azért, mert a felhasználók már a keresőoldalon megkapják a választ, így ritkábban kattintanak tovább a weboldalakra. A fizetett hirdetések forgalma szintén csökken, mivel az AI által generált összefoglalók sokszor a hirdetések fölé kerülnek. Az AI Overview hatása a keresőforgalom esetén általános csökkenést hozhat, amely gyorsan érzékelhetővé válhat a legtöbb weboldal esetén.

Töltse ki kérdőívünket!

Töltse ki Google AI Overview kérdőívünket, amely kifejezetten az egészségügyi szektorra fókuszál! A kérdőív kitöltése kevesebb, mint 5 percet vesz igénybe és segít jobban megérteni a szektor kihívásait, lehetőségeit.


Ossza meg Ön is!

Digitális diagnózis

Ingyenesen letölthető 7 pontos ellenőrzőlista a hatékonyabb online marketingért

Ajánlott tartalmak

Egészségügyi marketing kis költségvetéssel?

Megkeresett egy kicsi, új, mozgásszervi panaszokkal foglalkozó magánegészségügyi szolgáltató, hogy viszonylag kis költséggel (jelen esetben 300 ezer forintos marketingköltésről beszélünk) lehetséges-e klasszikus digitális csatornákon eredményt elérni, vagy kapásból induljanak az aggregátor szolgáltatók (doktor24, foglaljorvost) irányba és ne is foglalkozzanak saját marketinggel. A kérdés teljesen valid, nem egy szolgáltatótól hallottam, hogy

Tovább olvasok

A 300 forintos páciens illúziója: miért buknak el a Meta lead kampányok az egészségügyben?

Manapság szinte minden magánegészségügyi szolgáltató találkozik a „Meta lead kampány” csodafegyverével. Gyors, olcsó, sok érdeklődőt ígér, legalábbis papíron. Az ügynökségek örömmel ajánlják, hiszen egyszerűen beállítható, könnyen skálázható és rövid időn belül látványos számokat produkál. A probléma csak az, hogy a lead nem egyenlő pácienssel és a kampányok többsége már a

Tovább olvasok

Érje el hatékonyan pácienseit

Vegye fel velünk a kapcsolatot telefonon, e-mailben, vagy az űrlapon keresztül!

Telefonszám: +36 30 8765 079

E-mail: info@paciensmarketing.hu

Bárándi Gergő, Head of Digital – PáciensMarketing